Mackókötés

Kezdés: páros szemszámon

mackokotes

leírás

1-sor: ” 2 sima, 2 fordított.” A sor végén 2 sima.

2-sor: Sor elején: 1 fordított.

” 2 sima, 2 fordított.”

A sor végén: 1 sima.

Az 1. és 2. sort ismételjük.

A bejegyzés kategóriája: Kötés-egyszerű csíkminta
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.

22 hozzászólás a(z) Mackókötés bejegyzéshez

  1. Ági szerint:

    Köszönöm, köszönöm, köszönöm!
    Évek óta keresem a “mackó kötés” mintáját!
    A leírás egyszerű, érthető.
    Azt is tudjátok, hol lehet Budapesten olcsón, jó fonalat vásárolni?
    Sok sikert, üdv.: Ági

  2. nagyi szerint:

    Nagyon szívesen Kedves Ági.
    B.U.É.K
    nagyi

  3. Jeanner szerint:

    Ez hihetetlen, erre vadászok már évek óra!!! 🙂

    Köszönöm!

  4. nagyi szerint:

    Szeretettel Üdvözlöm Kedves Jeanner! Örülök a sikeres vadászatért:-)) Szeretettel várom máskor is, üdv:nagyi

  5. énisnagyi szerint:

    Kedves Nagyi, ez a patentminta ha nem tévedek! A képen tényleg mackókötés van, de ezzel a módszerrel nem az lesz belőle.
    Üdv:énisnagyi

  6. nagyi szerint:

    Szeretettel üdvözöllek Kedves Énisnagyi! Valamit elnéztél, ugyanis a patentmintánál a sima fölött, sima, a fordított szemek fölött fordított szemek vannak. Itt viszont “egy kis eltolódás” látható. Gondolom ez kerülte el a figyelmed. Üdv:nagyi

  7. Nelli szerint:

    Nagyon jó ez a minta most először kötök sálat ez a minta nem bonyolult egyszerü megkötni köszönöm szépen üdv: Marinela.

  8. Szilviácska86 szerint:

    Én ezt ismerem mackókötésnek:1 sima de nem a tűn levő szembe hanem az alatta levőbe és 1 fordított.
    Próbáltam több neten olvasott mintát de egyik se lett olyan mint a képeken. Nekem ez vált be.

  9. Kata szerint:

    Én az alábbi mintát ismerem mackókötésnek. Sajnos, csak oda-vissza sorokkal jön ki a minta, most keresem, hogy lehet körkötőtűvel magvalósítani.

    Indulás kettővel osztható szemszámmal
    1. sor (színe): 1 szemet simán lekötünk, a fonalat ráhajtunk a tűre és a következő szemet lekötés nélkül átvesszük a jobb tűre.

    2. sor (visszája): fordulás után a ráhajtást a leemelt szemmel fordítottan lekötjük, ráhajtuk a fonalat a tűre, és most az előző sorban lekötött szemet simán átemeljük a jobb tűre

    Ez a két sor váltakozik. Tulajdonképpen minden sor kétszer van lekötve, ettől plasztikus a kötés.

    Remélem, érthetően írtam le a teenivalókat

  10. Denilke szerint:

    Kata által leírt minta a mackó kötés, legalább is én is így tanultam annak idején:)

  11. kuksimanó4 szerint:

    Nagyon-nagy örömömre rátaláltam a mackó kötés leírására.
    Én több könyvet is átlapoztam-hiába.Köszönöm.
    Kata köszönöm……

  12. Sanyika szerint:

    Nem csak a Nök tudnak kötni,hanem a férfiak is!Nagyon szeretek több szinnel dolgozni pl.csikos-kockás-intarziás,csak egyszerre több gombolyaggal kell dolgozni és nem eszi a fonalat mint a norvég mintás,mert azt utálom!Üdv egy igazi férfi!

  13. nagyi szerint:

    Szeretettel üdvözöllek Sanyika! Egy percig sem vontam kétségbe a férfiak kézimunka képességüket. Az alkotás nemre, színre,,stb mindenkinek egyéni akarata, törekvése, öröme. Sok sikert az alkotásokhoz, biztosan szépek, gratulálok:nagyi

  14. Sanyika szerint:

    A mackó kötés nagyon egyszerü amikor először kötöttem evvel kezdtem.Most egy sálat kötök szintén mackóval.Közép vastag fonal,4-es kötőtű.Egy ráhajtás,egy sima,persze a következő sorban váltakozik.Ilyen egyszeű,nem szabad túl bonyolitani.Még az ,hogy40 szemmel kezdtem,a szél szemeket kötöm le forditottan igy nem csavarodik meg.Sálnál nagyon fontos,hogy aszéle szép legyen.Köszönöm a Nagyinak a biztató szót!Üdv. Sanyika 70 évesen ugyanis annyi vagyok!

  15. nagyi szerint:

    Az igen! Szóhoz sem jutok, szinte a gratuláció is elmarad a csodálkozásomtól:-(( jó pap is holtig tanul,,és én is tanultam Tőled pár mozzanatot, köszönöm Sanyika. Üdv:nagyi

  16. Sacika szerint:

    Kedves Nagyi! Örömmel olvastam a Sanyikával való szóváltásokat,valamikor én is sokat kötöttem de már öreg vagyok és a kezem nem birja a terhelést. Igy csak elméletben kötögetek Sanyikával. Üdvözlet Sacika

  17. nagyi szerint:

    Üdvözöllek Sacika! Köszönöm soraid, megtisztelsz. Öröm a mások segítése, így az elméletbeni kötögetésed Sanyikával is. Vigyázzatok egymásra és szép napot kívánok:nagyi