Kötött mellény

Könnyen elkészíthető, szép, meleg színű fonalból ez a kötött mellény. Praktikus kiegészítője lehet tavaszi ruhatárunknak.

HOZZÁVALÓK(44-es méret)
30 dkg sárga  fonal • 3 és 3 1/2-es kötőtű. 5 db gomb.
MINTÁK: 1 sima/1 fordított; 2 síma/2 fordított 12 soronként ismétlődő motívum:
1. sor: * 1 sima, 5 ford., 5 sima. 1 ford.,” megismételni a ** közötti részt.
2. sor: * 2 sima, 4 ford., 4 sima. 2 ford., * megismételni a -**- közötti részt.
3. sor: * 3 sima, 3 fordított, * megismételni a ** közötti részt.
4. . sor: * 4 sima, 2 ford., 2 sima 4 ford.,” megismételni a ** közötti részt.
5. sor: * 5 sima, 1 ford., 1 sima. 5 ford..” megismételni a ** közötti részt.
6. sor: * 6 sima, 6 ford., * megismételni a** közötti részt.
7., 8., 15. és 16. sor: a szemeket úgy kötjük le. ahogy adódnak.

9. sor: * 1 ford., 5 sima, 5 ford., 1 sima *. megismételni a ** közötti részt.

10. sor:  *2 ford., 4 sima, 4 ford., 2 sima *, megismételni a ** közötti részt.

11. sor:* 3 fordított,  3 sima *, megismételni a ** közötti részt.

12. sor: *4 ford. , 2 sima, 2 ford., 4 sima *, megismételni a **közötti részt.

13. sor: *5 ford. 1 sima, 1 ford., 5 sima *, megismételni a ** közötti részt.
14. sor 6 ford., 6 sima *, megismételni a ** közötti részt.

17. sor: megismételjük az első sortól, vagy a mellékelt vázlatot követjük.
Próbakötés: 24 szem és 30 sor = 10×10 cm
3 1/2-es tűvel a leírt mintának megfelelően kötjük.
Háta: 124 szemmel, 3-as tűvel 32 soron át passzé kötést kötünk. 3 1/2-es tűvel, a leírt mintával folytatjuk, az első sorban egyenletesen elosztva 8 szemet szaporítunk. Az aljától számított 38 cm-re, az ujja kivágáshoz mindkét oldalon 2 soronként 6 szemet 1x 2 szemet 2x és 1 szemet 2x fogyasztunk. A fogyasztás kezdetétől számított 24 cm-re az összes szemet leláncoljuk.
Jobb eleje: 3-as tűvel, 64 szemmel kezdünk, a passzé rész azonos a háta passzéval. 3 1/2-es tűvel a mintával folytatjuk, s az első sorban egyenletesen elosztva 8 szemet szaporítunk. Az aljától 34 cm-re 2 soronként 1 szemet fogyasztunk 40x, ezzel egy időben 38 cm-nél az ujja kivágásnál ugyanúgy fogyasztunk, mint a hátánál. A nyakkivágástól számított 28 cm-re a szemeket leláncoljuk.

Bal eleje: a jobb elejével szimmetrikusan kötjük.

Az egyes darabokat össze varjuk.
SZEGÉLY.Ujja kivágásnál, 3-as tűvel 126 szemmel kezdünk  2, 5 cm  2 sima 2 fordítottat kötünk, majd a szemeket leláncoljuk. Ugyanúgy elkészítjük  a másik ujja kivágás szegélyét.

A gombolórészhez és nyakkivágáshoz 3-as tűvel 440 szemmel tűre szedjük a szélszemeket 2 sima, 2 fordítottal: az 5. sorban 5 db  2 szemes  gombjukat készítünk, az elsőt az aljától számított 6. szembe, a többit 24 szemenként,  2,5 cm-nél a munkát leláncoljuk.

Köszönjük a megosztást

A bejegyzés kategóriája: Modellek
Kiemelt szavak: , , , , , .
Közvetlen link.

2 hozzászólás a(z) Kötött mellény bejegyzéshez

  1. évanagyi szerint:

    Kedves Nagyi!
    A képen látható kötött mellény leírását szeretném megkapni, ha lehet (a lányomnak lenne, aki 36-38-as méretű ruhát hord).Előre is köszönöm, Évanagyi

  2. nagyi szerint:

    Kedves Évangyi! Kissé megkésve, de pótoltam a leírást. További kellemes kézimunkázást és Békés Boldog Karácsonyt kívánok:nagyi