Kazettás minta

A kellemes hatású  kazettás mintát sapka, pulóver kötésére egyaránt tudjuk alkalmazni.
1.sor: 3 fordított, 3 sima váltako­zik a soron.
2.sor: Simának látszó szemre si­mát, fordítottnak látszó szemre for­dítottat kötünk.
3.sor: 3 fordított. A következő 3 szemet így kötjük: a szem alá egy sornyira leszúrunk a tűvel és hurkot húzunk fel,  utána 1   ráhajtás,  majd lekötjük a szemet simán. Sor elejéről ismételünk.
4.sor: Az előző sor 3 fordított­jára: 3 sima. A következő 3 szemet így kötjük: 1 fordított, leengedjük a ráhajtást,   végül   a  hurkot   lekötés nélkül átemeljük a jobb tűre úgy, hogy a szál a munka felénk eső felén halad. Elölről ismételjük.
5.sor: 3 fordított. A következő 3 szemen: a hurkot leemeljük, a szál hátul halad, végül a szemet simán le­kötjük’. Elölről ismételjük.

6.sor: 3 sima. A következő 3 sze­men: 1 fordított, a hurkot leemeljük, a szál elöl halad. Elölről ismételjük.
7.sor: 3 fordított. A következő 3 szemen: a hurkot leemeljük, a szál hátul halad, a szemet simán lekötjük. Elölről ismételjük.
8.sor: 3 sima. A következő 3 sze­men: 1 fordított, a hurkot leemeljük, a szál elöl halad. Elölről ismételjük.
9.sor: 3 fordított. A következő 3 szemen: a hurkot a szemmel együtt simán lekötjük úgy, hogy hátulról szúrunk a tűvel bele. Elölről ismétel­jük.
10.sor: Az előző sor 3 fordított­jára: 3 fordított, utána 3 sima. Ez ismétlődik.
11.sor:  Úgy kötünk mint a 3.sorban de a sorrend cserélődik. Előbb készítjük a 3 hurkot, utána a 3 fordí­tottat.
A továbbiakban a 4. sortól ismé­teljük a mintát.

Kazettás minta

A bejegyzés kategóriája: Kötés-keresztezett minták
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez