A hozzáértő ügyesen köt zoknit két kötőtűvel! Olyan könnyű, hogy még a kezdő is megbirkózik vele!

Meleg és a szép kötött zokni – ez a legjobb ajándék a lábaidnak a hideg hónapokban. Mostanáig 5 kötőtűt használtak a kötéshez, ami sok készítőt megijesztett, főleg a kezdőket. A fejlődés nem áll meg, és most ezt a csodaszép terméket két kötőtűvel is el lehet készíteni.

Ez a technológia nem olyan régen jelent meg, jelentősen könnyebb és gyorsabb, mint a házi kötésű zoknik készítésének klasszikus módszere, ezért még a kezdőknek is megvalósíthatóvá vált. Az ilyen módon készített zoknik szépek és kényelmesek lesznek. Hogy is kell ezt megkötni?  Ezt a Koteshorgolas.com szerkesztősége egy gyerek zokni példáján keresztül mutatja be!

Zokni kötés két kötőtűvel

Szükséged lesz

  • neked tetsző színű fonalra
  • 2 db kötőtűre
  • mérőszalagra

A munka fázisai

  • Ahhoz, hogy a zokni ideálisan álljon a lábadon, pontosan tudni kell a lábméretet és a lábboltozat magasságát. Ugyan úgy meg kell határozni a zokni hosszát is.
  • A munka a rugalmas szegély hátsó részének az elkészítésével kezdődik. Mind a két tűre fűzz fel 22 szemet. Kössél 4 cm hosszúságú rugalmas szegélyt egy sima egy fordított szemmel.
  • Kössél még 4 cm-t csak sima szemmel. Ezzel a hátsó rész el is készült.
  • Térjünk rá a sarokrészre. A formájának a kialakításához minden sor kötésénél csinálj fogyasztást a 2., 3. és az utolsó előtti két szemen. Addig csináld, amíg 12 db szem nem marad a sorban. Ezt követően fontos, hogy elkezdjük szélesíteni a kötést.

A sor kötésénél sima szemmel kezdj, minden egyes sornál fogyassz egy szemet égészen addig, amíg 22 szem nem marad, ezzel formázod meg a sarok alsó részét.

  • Köss tovább sima szemmel körülbelül 8 cm-t (a talprész hosszától függően). A hátsó rész és a talp elkészült.
  • Az orr részt ugyan úgy formázd meg, mint a sarokrészt: fogyaszd le 12 szemig és utána vedd vissza a kezdeti szemszámig. A zokni felső részét kössed 8 centiméter hosszúságúra és minden sima sornál az első és utolsó szemet kösd össze a szélszemmel. Az ilyen kötési módszernél a talp és a felsőrész egybefonódik és ezzel kezd kialakulni a termék végleges formája.
  • 4 cm hosszúságban kösd meg sima szemmel a lábboltozatot, és ugyan olyan módon egyesítsd, mint a talpat a felső résszel. Most köss 4 cm hosszúságú rugalmas szegélyt.
  • Készen vagyunk! Ugyan ilyen módón kösd meg a zokni párját.

Ezzel a módszerrel minden nehézség nélkül köthetünk meleg zoknikat. A kötés nagymesterei mindig új technikákat és fortélyokat találnak ki, melyek ezeket a kötési módszereket könnyebbé és vonzóbbá teszik.

Örvendeztesd meg magad és a hozzád közel állókat ilyen téli zoknival, és ne felejtsd el megosztani barátaiddal ezt az egyszerű kötési módszert!