Horgolt kardigán

Elkészítéséhez, középtermetre 55—60 deka vastag gyapjúfonal és 5-ös horgolótű szükséges. Horgolásminta:

Első sor: Szükség szerinti hosszúságú láncszemsor.

Második sor: 3 láncszemmel fordulunk és minden szembe 1 —1 egyráhajtásos pálcát öltünk.

Harmadik sor: 3 láncszemmel fordulunk, a következő pálcába * 4 egyráhajtásos pálcát öltünk, közöttük 1 — 1 láncszemmel. 3 pálcát kihagyva a negyedik pálcába 1 rövidpálcát öltünk, 5 láncszem után  1 rövidpálca   kerül ugyanoda. 3 pálcát kihagyva *-tól ismétlünk.

Negyedik sor :*3 láncszemmel fordulva az előző sor négytagú pálcacsoportjának máso­dik—harmadik pálcája közé 1 rövidpálca, 5 láncszem és 1 rövidpálca kerül. Az ötláncszemes ívbe elkészítjük a négytagú pálcacsoportot, a pálcák között 1 — 1 láncszemmel, majd a minta ismétlődik. A továbbiakban a harmadik-negyedik sor mintája ismétlődik.

Háta: 112 szemre kezdjük, egyenesen haladunk a karöltőig. 32 cm-es oldal­magasságnál kezdjük a karkivágást fogyasztani 1 x4, 2 x 2 pálcával mind­két oldalon, 24 cm-es karöltőmagasságnál a vállakat 4×8 szemenként fogyasztjuk, a megmaradt szemeket egyszerre befejezzük.

Eleje: Az elején a közép felé eső oldalon először 4 egyráhajtásos pálcát horgolunk,  utána   kezdjük a mintát horgolni 68 szemre. A karki­vágást a szabásminta szerint 3×4 és 2 x 3 szemmel fogyasztjuk. A nyakkivágást 52 cm-es magasság­nál kezdjük, 1x 12, 1×4, 2×2 szemmel fogyasztjuk. 25 cm-es karöltőmagasságnál a hátával egye­zően fogyasztjuk a vállát.

Ujja:68 szemre kezdjük, 2 sort egye­nesen horgolunk, utána 2 — 2 pálcával szaporítunk hatszor. Fogyasztunk a hátánál és az elejénél leírt módon. A szabásminta szerint a végén egyszerre fogyasztjuk el a szemeket.
Összeállítás:
A meghorgolt részeket szabásmintára kigombostűzve nedves ruhán át, a munka visszáján átgőzöljük, utána saját szálával összevarrjuk. A kabát nyakát és ujját rövidpálcákkal körülhorgoljuk. A nyakkivágásba láncszem­ből készült zsinórt fűzünk, és a végére ponpont varrunk. Füles fémgombo­kat varrunk rá.

Horgolt kardigán

Horgolt kardigán

A bejegyzés kategóriája: Modellek
Kiemelt szavak: , , , , .
Közvetlen link.

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez