Horgolt karácsonyi díszek

Édesanyám munkái

karacsonyi diszek

Horgolt angyalka leírása

1. 16 lsz-ből gyűrű
2. A gyűrűbe 38 egyráh.pálca

3. 7 egyráh. pálca. Az első pálcát 2 lsz helysettesíti magasításnak. 2. lsz 3 egyráh.pálca 2 lsz, ezt még 3x megismételjük majd megint
2 lsz 7 egyráh.pálca, 2 lsz 3 egyráh.pálca 2 lsz ezt még 3x megismételjük négy db 3 egyráh. Csoportot kapunk küztük 2 lsz.
4. A 7 egyráh.pálcára kerül. 2 lsz-be 2 egyráh.pálca 3 lsz 2 egyráh.pálca ezt még 4x. Majd 7 rövidpálca és folytatdik 2 egyráh.pálca 3 lsz
2 egyráh.pálca
5.A 7 rövidpálcára 7 egyráh.pálca kerül. A 3 lsz-es ívbe 4 egyráh.pálca 5 lsz-ből pikó 4 egyráh.pálca amit majd leszúrunk a két-két összeérő pálca közé, a pikó el is maradhat, akkor gömbölyded lesz a szárnya. A 7 rövidpálcára megint 7 egyráh.pálca kerül a továbbiakban folytatódik
ahogy elkezdtük a sort.

6. Ha körbeértünk szembefordítjuk a munkát úgy, hogy a 7 egyráh.pálca szemben legyen egymással, akkor simán átszúrunk a szemben levő utolsó pálcába és visszajövünk a kezdőre, itt magasítunk és készítünk még 6 pálcát ez lesz a 7. pálca, még mielőtt ezt megcsinálnánk teszünk egyráhajtást és átszúrunk a szemben levő 7. pálcára, visszahúzzuk és lehorgoljuk a pálcát majd átfordulunk a másik oldalra és lehorgoljuk a 7. egyráh.pálcát
a végén összekapcsoljuk őket ez lesz a szárny befejezése és a szoknya kezdete. 14 pálcának kell lennie.
7. Most minden pálca közé egy 3 lsz-es ívet horgolunk.
8. Minden második ívbe 2 egyráh.pálca 3 lsz. 2 egyráh.pálca jön.
9. Itt ugyanúgy csak a 2 egyráh.pálca 3 lsz 2 egyráh.pálca után 1 lsz-t teszünk és így folytatjuk tovább.
10-11. sor ugyanígy folytatjuk.
12. 2 egyráh.pálca 3 lsz 2 egyráh.pálca majd 3 lsz amivel leszúrunk a két-két pálca közé 3 lsz és így folytatódik tovább körbe.
13. A 3 lsz-es ívbe most 3 egyráh.pálca 5 lsz-es pikó 3 egyráh.pálca majd 4 lsz-el leszrunk az előző leszúráshoz. Ezzel kész a szoknya is.

14. A fejet a nyaknál kezdjük a nyakrészt elosztjuk, hogy az első sorba 10 rövidpálca kerüljön. Majd a következő sorokba szaporítunk 15-re, 20-ra majd 25-re, még két sort horgolunk 25-tel és egy kis hungarocell gömböt teszünk bele, visszafelé ugyanígy fogyasztunk míg fönt össze
nem érünk és egyből az akasztóját is meghorgoljuk tetszőleges hosszúságra.

15. A harangot is meg lehet horgolni a szoknya mintájából, csak 7 lsz-ből készítünk gyűrűt amibe 14 egyráh.pálcát teszünk és tovább ugyanúgy folytatjuk mint a szoknyát.

Forrás: Talabér Angelika

Köszönjük szépen Angelika, hogy segítettél és elküldted a leírást is! Gratulálunk anyukádnak, nagyon szépek a munkái