Csodálatos horgolt stóla

2015-ös év egyik stólája. Nagyon szeretem. Ha nincs blokkolva, csak egyszerűen finom puha, meleg sálként használom.  70% baby alpaka, 30% silk

leírás
Az első sorban lévő motívumok 10 láncszemre épülnek.

Az első, második sorok eltérnek egymástól, valamint el is vannak csúsztatva egymáshoz képest ugyanazon ismétlődő sorok.
Jelzés:
B = bogyó 3erp-ból
Kezdés:
Annyi láncszemet készítünk, amilyen széles munkán szeretnénk dolgozni. (10-el osztható és még 6 szemet rászámolunk pluszban). Az első sor ismétlődő motívuma 6+4 láncszemre épül.

1. sor : 1 rp a horgolótűtől a 8. lsz-be , *3 lebegő szem, majd 2 láncszemet kihagyva, 1B a láncszembe horgolva. 3 lebegő szem, majd 2 láncszemet kihagyva 1rp. 5 lebegő szem, 3 láncszemet kihagyva 1 rp. (Ettől az rp-től indul újra a motívum végig. Tehát a *-tól)
A láncsorunk végén az utolsó rp után még maradnia kell 2 lsz-nek . (Az első sor motívumából a bogyós zárja a sort.) + 2 lsz és 1 erp az utolsó láncszembe.
2. sor: 3 lsz és 2 erp az előző sor utolsó pálcájába. 5 lsz, erp az 1B tetejébe. **5 lsz , 2 erp, 1 lsz, 2rp ugyanabba a lácszembe (alatta lévő sor 5 lebegő szeme közül a középsőbe , vagy áthurkolva), 5 lsz … innentől ismétlődik ** rész.
Sor végén miután az utolsó 1B tetejébe 1rp megvolt, 5 lsz és 3 erp az első sor láncszem ívébe.
3. sor: (első sor fél motívumot elcsúsztatva) 3 lsz magasítás, 1 erp a 3 lsz tövébe. 3 lsz, 1 rp, az előző sor 5 lsz-es ívébe. ***5 lsz, 1rp a következő 5 lsz-es ívbe. 3lsz, 1B a 2-2 erp közti lsz-be. 3 lsz, rp az előző sor 5 lsz-es ívébe… ismétlődik a *** tól… sor végén 2 egyszerre befejezett erp az előző sor magasításának tetejébe.
4. sor: (második sor fél motívumot elcsúsztatva) 3 lsz emelés, rp az előző sor egyszerre befejezett 2 erp tetejébe. ****5lsz, (2 erp, 1 lsz, 2 erp) az alatta lévő sor 5 lszközépső szemébe vagy az ívbe, 5 lsz, rp az alatta lévő B tetejébe … ismétlődik a ****-tól
5. sor: 6 lsz emelés, rp az előző sor utolsó 5 lsz ívébe, majd *tól ismétlés
A sort nem erp vel zárom mint az első sorban, hanem krp-val (és minden további ugyanilyen sort is)
6. sor: megegyezik a 2. sorral

A munka a 4. sor mintájával zárul, majd 4 lsz-et emelünk, rp az alatta lévő 5 lsz ívébe, 2 lsz, rp a 2-2 erp közti láncszembe (vagy átfogva), 2 lsz rp az alatta lévő 5 lsz-ívébe, 3 lsz és rp a következő 5 lsz-es ívbe és innen ismétlődik (2-2-3, 2-2-3 lebegő szemek) a sor végéig, ahol erp-vel zárom, ahogy a legelső sorban is történt.

A munka körül a csipkézett keret 5 lsz-es ívekből áll. Az egyik saroknál kezdek dolgozni, a sarkoknál mindig egy 1 plusz ívet betoldva. A függőleges oldalon az ívek minden egyes pálcához rp-vel kapcsolódnak, a kezdő és a záró láncsorban 2-3-2-3 szemek kihagyásával rp-vel kapcsolódnak. Sok sikert

Beatrix Nagy-Bodnár kézimunkája