Csillagos négyszögek

Könnyen elkészíthető mutatós kis terítő. 100-as horgolócérna. A minta többször ismételve nagy terítő készítéséhez is alkalmas, ebben az esetben 80-as fonalból is horgolhatjuk.

A minta leírása:

Először a csillagkoszorú közepén levő 6×6 kockából álló négyzetet horgoljuk meg. A kockákat 4 láncszemmel és kétráhajtásos pácával készítjük, a sor végén 8 láncszemmel fordulunk.

Kezdéshez 38 láncszemet horgolunk és 1 kétráhajtásos pálcával a tizenharmadik láncszembe szúrunk. ( Így kapjuk meg az első kockát )

A csillag horgolása:

első-sor: a fonalat 20-szor rácsavarjuk a horgolótű nyelére.

második-sor: A gyűrűt óvatosan lehúzzuk és 20 rövidpálcával körbehorgoljuk.

harmadik -sor: Az előző sor minden rövidpálcájába 1 rövidpálcát öltünk. ( összesen 20-t ).

negyedik-sor: Minden második rövidpálcába 1 kétráhajtásos pálcát öltünk, a pálcák között 3 láncszemet horgolunk. Összesen 10 lyukat kell kapnunk.

ötödik-sor: Az előző sor pálcájába 1 rövidpálcát öltünk. Utána a lyukba 1 egyráhajtásos pálca, 1 kétráhajtásos pálca, ismét 1 egyráhajtásos pálca kerül. 1 rövidpálca után a mintát ismételjük.

Kapcsolás:

A csillagot az utolsó sor kétráhajtásos pálcájának készítésekor kapcsoljuk a minta szerint a négyzethez és a másik csillaghoz.

A bejegyzés kategóriája: Horgolás
Kiemelt szavak: , , .
Közvetlen link.

5 hozzászólás a(z) Csillagos négyszögek bejegyzéshez

  1. pumukli9 szerint:

    Super
    köszi
    puszi érte

  2. nagyi szerint:

    Szerbusz pumukli9!
    Köszönöm a puszit-))
    Tettem fel képeket,a “csillagos négyszögek”-ről is.
    Puszi
    nagyi

  3. pumukli9 szerint:

    Kedves Nagyi!
    Már éppen írni akartam, hogy oly jó volna kép is a leírásokhoz.
    Köszönöm. Kérés nélkül is kaptam.
    Puszi pumukli9

  4. nagyi szerint:

    Kedves Pumukli9!
    A telepátia működött-)))
    Nagyi