Címke: zokni

A hozzáértő ügyesen köt zoknit két kötőtűvel! Olyan könnyű, hogy még a kezdő is megbirkózik vele!

Meleg és a szép kötött zokni – ez a legjobb ajándék a lábaidnak a hideg hónapokban. Mostanáig 5 kötőtűt használtak a kötéshez, ami sok készítőt megijesztett, főleg a kezdőket. A fejlődés nem áll meg, és most ezt a csodaszép terméket két kötőtűvel is el lehet készíteni.

Ez a technológia nem olyan régen jelent meg, jelentősen könnyebb és gyorsabb, mint a házi kötésű zoknik készítésének klasszikus módszere, ezért még a kezdőknek is megvalósíthatóvá vált. Az ilyen módon készített zoknik szépek és kényelmesek lesznek. Hogy is kell ezt megkötni?  Ezt a Koteshorgolas.com szerkesztősége egy gyerek zokni példáján keresztül mutatja be!

Zokni kötés két kötőtűvel

Egy kattintás ide a folytatáshoz….

Háromrészes bébiegyüttes

A baba öltözéke egy csinos, háromrészes együttes. Méret: 74 [80/86].
Hozzávalók: 150 [200/250] g kék színű és 100 [150/150] g zöld színű gyapjú-műszál keverésű fonal (50 g = 210 m), 3-as kötőtű és 5 db 3-as harisnyakötőtű, 2 db gomb.

Egy kattintás ide a folytatáshoz….

Kötött zokni

Az itt bemutatott zoknihoz 50-50 gramm fehér, piros és zöld fonal szükséges, továbbá 5 darab 2 és feles harisnyakötőtű és 1 darab tompa végű hímzőtű a szálak elvarrásához. Patentminta: 1 sima, 1 fordított szem váltakozása.

Sima-kötés: a munka színén sima,  fonákján fordított szemek. Körkötésnél, csak sima szemek.

Csíkozás: 3 sor fehér, 1 sor zöld, 3 sor fehér, “2 sor piros, 1 sor fehér, a “-től egyszer ismétlődik, 2 sor piros, 3 sor fehér, 1 sor zöld, és 3 sor fehér.

Készítsünk kötéspróbát, így egyszerűbb lesz a munka menete. Az itt leírt zokni 24-25-ös lábra jó. Aki lazán, vagy szorosan köt a méret változik. Kötéspróba: 16 szem és 23 sor sima-kötéssel=5×5 cm.

 

Egy kattintás ide a folytatáshoz….