Télűző sapkám, sapi a tél ellen!

“Padló”-mintás kötött  sapka, melyet télűzőnek 🙂 szánom,  de visszatér a hideg, jövőre is lesz tél!!!!

Passzé: 40 cm-es körkötőtűvel, 12-vel osztható szemszám. Itt kezdődik az első trükk: 1 sima, <* 2 fordított, 2 sima *> 2 fordított, egy sima

“Padló”-minta, 1. sor: <* Az első szembe két szemet öltünk (elölről is, hátulról is lekötjük a szemet), 4 szem sima, KÉT szemet simán egybekötünk (ha minden igaz, a két fordított fölött), 4 szem sima, a következő szembe két szemet öltünk (elölről is, hátulról is lekötjük a szemet) *>

“Padló”-minta, 2. sor: végig sima

A 3–4. sort a visszáján kötjük!

“Padló”-minta 3. (és minden páratlan) sora: <* Az első szembe két szemet öltünk (elölről is, hátulról is lekötjük a szemet), 4 szem sima, HÁROM szemet egybekötünk (két szemet átteszünk a jobb tűre, a következő szemet lekötjük, és átemeljük rajta az áttett két szemet), 4 szem sima, a következő szembe két szemet öltünk (elölről is, hátulról is lekötjük a szemet) *>

“Padló”-minta 4. (és minden páros) sora: végig sima

AZ 5–6. SORT A SZINÉN, A 7–8. stb. SOROKAT A VISSZÁJÁN KÖTJÜK
a fent leírt mintával.

A kellő magasság elérése után megkezdjük a fejtető kialakítását, azaz szemek fogyasztását úgy, hogy a minta szélszemeibe nem szaporítunk a páratlan sorokban, hanem csak simán lekötünk (először 5-5 szemet, majd 4-4 szemet stb.), a maradék szemeken pedig áthúzzuk a fonalat, és erősen meghúzzuk.

A fordított sorok helyett lehet más színnel is dolgozni, akkor is érdekes megoldás születik.

Bankó Ágnes kézimunkája