Sárga azsúrpulóver

Gyönyörű azsúrmintával, halványsárga fonalból, kézzel kötött  női pulóver, mely hűvösebb nyári napok ideális viselete.

Méret: 38-40 (44-46). Hozzávalók: 650 [750] g sárga 100%-os pamutfonal (50 g = 84 m), 3-as és 4-es kötőtű, valamint egy 50 cm hosszú 3-as körkötőtű.Patentminta: 1 sima, 1 fordított.

Patkóminta: Kötésminta szerint kötjük. A rajzon egy mintaegység szerepel. Ezeket széles­ségben és magasságban folyamatosan ismételjük. A rajzon csak a színe sorok szerepelnek, a visszája sorokban min­den szemet úgy kötünk, ahogyan meg­jelenik. Amennyiben a visszája sorban két ráhajtás egymás mellett van, úgy az első ráhajtást fordítottan, a második ráhajtást fordítottan keresztezve köt­jük. Minden sort szélszemmel kezdünk és fejezünk be.

Méretpróba: (4-es tűvel, patkómintával) 18 szem és 26 sor = 10 x 10 cm

Háta: 3-as tűvel és 90 [110] szemmel kezdjük és patentmintával 8 cm passzét kötünk. Az utolsó sorban egyenletesen eloszt­va 12 szemet szaporítunk = 102 [122] szem. Ezután 4-es tűvel, patkómintával kötünk tovább. Passzétól mért 32 cm után a karkivágásnak minden 2. sorban 1-szer 3 és 2-szer 2 szemet leláncolunk = 88 [108] szem. Azoknál a mintaegy­ségeknél, ahol nincsen teljes mintánk, arra kell vigyázni, hogy ne kössünk több szemet össze, mint ahány ráhaj­tás adódik és fordítva.

Passzétól mért 50 cm után a nyakkivágás részére a középső 24 szemet leláncoljuk és mindkét oldalt külön kötjük tovább A nyakkivágás kerekítéséhez minden 2 sorban 2-szer 2 és 9-szer 1 szemet leláncolunk.

Passzétól mért 60 cm után a maradék 19 [29] szemet lazán leláncoljuk. A másik oldalt azonos módon tükörképszerűen kötjük.
Eleje: Ugyanúgy kötjük, mint a hátát.
Ujja: 3-as tűvel, 36 szemmel kezdjük és 8 cm passzét kötünk patentkötéssel. Az utol­só sorban egyenletesen elosztva 18 szemet szaporítunk = 54 szem. Ezután 4-es tűvel, patkómintával kötünk to­vább. A mintát a munka közepéből kiin­dulva osztjuk be. Az ujjak bővítéséhez mindkét  oldalon, minden 4-ik sorban  23-szor 1 szemet szaporítunk = 100 szem. A szaporított szemekből újabb mintázatokat alakítunk ki.

Passzétól mért  35 [37] cm után  mindkét oldalon miden 2. sorban 1-szer 5, 3-szor 10 és 1-szer 5 szemmel leláncoljuk. A más  ujját azonos módon kötjük.
Összeállítás: A részeket összevarrjuk és az ujjakat bevarrjuk, Körkötőtűvel a nyakkivágás­ból 158 szemet felveszünk és körben patentmintával 8 cm pántot kötünk.  A szemeket lazán leláncoljuk.

sarga azsurpulover

2. séma

Sárga azsúrpulóver rajz

3. jelmagyarázat

Sárga azsúrpulóver rajz

Kellemes idötöltést