Mesterkurzus: hogyan varrjunk két lépesben egy szupermodern pelerint. Minden barátnőd irigyelni fog!

Pelerin – az a ruhadarab, ami minden nő gardróbjában ott kell, hogy legyen, aki követi a divatot!  Amennyire egyszerű a szabása, annyira praktikus ez a ruhadarab.

Minden gond nélkül megvarrható, bárki képes rá maximum 3 óra alatt. De ha már legalább egyszer volt a kezedben tű és cérna, akkor mindez sokkal gyorsabban fog menni.

Pelerin szabásmintája

Az évszaktól és attól függően, hogy mivel fogod viselni a (cape) az határozza meg az anyagát és a méretét. Közepesen tartós szövet 50% gyapjú és 50% poliészter lehet a megfelelő választás. 170 cm magassághoz, 42-46 mérethez egy 150×140 cm szövetdarabra lesz szükség.

Íme, így kell kinéznie a szabásmintának: A szabás előtt érdemes az anyagot alaposan kivasalni.

Ha a szabásmintát és a szövetet félbehajtjuk, könnyebben tudjuk kiszabni.

Gyakorlatilag ennyi! Ha az anyag széle nem foszlik, akkor nem kell körbe szegned. De ha körbeszegést nem tudod elkerülni, és a varrógépnek nincs ilyen funkciója, akkor a szélét vissza lehet hajtani vagy be is lehet szegni.

Még egy apróság – ki kell találni, hogy mit használjunk övnek. Kivághatunk egy széles csíkot ugyanabból az anyagból, kettéhajtva és összevarrva, vagy kiválaszthatunk egy eltérő színű széles bőr övet is.

Hány féle módón hordható a pelerin, nézd csak meg!

Praktikus és bármilyen méretű: jól mutat bárkin! A nagyobb vagy kisebb mérethez a szabásmintán csak egy kicsit kell változtatni, a kör átmérőjének és a karkivágás méretének növelésével, vagy csökkentésével.

Barátnőidnek meg fog állni az eszük ettől a pelerintől, oszd meg velük ezt a cikket!

Egy kedves Olvasónk ötlete:

Zsuzsi Józsa Ugyanez horgolva! A piros vonalnál befejezünk X pálcát és a következő sorban ugyanennyi láncszemet csinálunk, majd körben folytatjuk amekkorára csak akarjuk! Lehet boleró, mellény, pelerin és érhet akár a földig is