Mackókötés

Kezdés: páros szemszámon.

1-sor: ” 2 sima, 2 fordított.” A sor végén 2 sima.

2-sor: Sor elején: 1 fordított.

” 2 sima, 2 fordított.”

A sor végén: 1 sima.

Az 1. és 2. sort ismételjük.

17 hozzászólás
Hozzászólások
nagyi szerint:

Üdvözöllek Sacika! Köszönöm soraid, megtisztelsz. Öröm a mások segítése, így az elméletbeni kötögetésed Sanyikával is. Vigyázzatok egymásra és szép napot kívánok:nagyi

Sacika szerint:

Kedves Nagyi! Örömmel olvastam a Sanyikával való szóváltásokat,valamikor én is sokat kötöttem de már öreg vagyok és a kezem nem birja a terhelést. Igy csak elméletben kötögetek Sanyikával. Üdvözlet Sacika

nagyi szerint:

Az igen! Szóhoz sem jutok, szinte a gratuláció is elmarad a csodálkozásomtól:-(( jó pap is holtig tanul,,és én is tanultam Tőled pár mozzanatot, köszönöm Sanyika. Üdv:nagyi

Sanyika szerint:

A mackó kötés nagyon egyszerü amikor először kötöttem evvel kezdtem.Most egy sálat kötök szintén mackóval.Közép vastag fonal,4-es kötőtű.Egy ráhajtás,egy sima,persze a következő sorban váltakozik.Ilyen egyszeű,nem szabad túl bonyolitani.Még az ,hogy40 szemmel kezdtem,a szél szemeket kötöm le forditottan igy nem csavarodik meg.Sálnál nagyon fontos,hogy aszéle szép legyen.Köszönöm a Nagyinak a biztató szót!Üdv. Sanyika 70 évesen ugyanis annyi vagyok!

nagyi szerint:

Szeretettel üdvözöllek Sanyika! Egy percig sem vontam kétségbe a férfiak kézimunka képességüket. Az alkotás nemre, színre,,stb mindenkinek egyéni akarata, törekvése, öröme. Sok sikert az alkotásokhoz, biztosan szépek, gratulálok:nagyi

Sanyika szerint:

Nem csak a Nök tudnak kötni,hanem a férfiak is!Nagyon szeretek több szinnel dolgozni pl.csikos-kockás-intarziás,csak egyszerre több gombolyaggal kell dolgozni és nem eszi a fonalat mint a norvég mintás,mert azt utálom!Üdv egy igazi férfi!

kuksimanó4 szerint:

Nagyon-nagy örömömre rátaláltam a mackó kötés leírására.
Én több könyvet is átlapoztam-hiába.Köszönöm.
Kata köszönöm……

Denilke szerint:

Kata által leírt minta a mackó kötés, legalább is én is így tanultam annak idején:)

Kata szerint:

Én az alábbi mintát ismerem mackókötésnek. Sajnos, csak oda-vissza sorokkal jön ki a minta, most keresem, hogy lehet körkötőtűvel magvalósítani.

Indulás kettővel osztható szemszámmal
1. sor (színe): 1 szemet simán lekötünk, a fonalat ráhajtunk a tűre és a következő szemet lekötés nélkül átvesszük a jobb tűre.

2. sor (visszája): fordulás után a ráhajtást a leemelt szemmel fordítottan lekötjük, ráhajtuk a fonalat a tűre, és most az előző sorban lekötött szemet simán átemeljük a jobb tűre

Ez a két sor váltakozik. Tulajdonképpen minden sor kétszer van lekötve, ettől plasztikus a kötés.

Remélem, érthetően írtam le a teenivalókat

Szilviácska86 szerint:

Én ezt ismerem mackókötésnek:1 sima de nem a tűn levő szembe hanem az alatta levőbe és 1 fordított.
Próbáltam több neten olvasott mintát de egyik se lett olyan mint a képeken. Nekem ez vált be.

Nelli szerint:

Nagyon jó ez a minta most először kötök sálat ez a minta nem bonyolult egyszerü megkötni köszönöm szépen üdv: Marinela.

nagyi szerint:

Szeretettel üdvözöllek Kedves Énisnagyi! Valamit elnéztél, ugyanis a patentmintánál a sima fölött, sima, a fordított szemek fölött fordított szemek vannak. Itt viszont “egy kis eltolódás” látható. Gondolom ez kerülte el a figyelmed. Üdv:nagyi

énisnagyi szerint:

Kedves Nagyi, ez a patentminta ha nem tévedek! A képen tényleg mackókötés van, de ezzel a módszerrel nem az lesz belőle.
Üdv:énisnagyi

nagyi szerint:

Szeretettel Üdvözlöm Kedves Jeanner! Örülök a sikeres vadászatért:-)) Szeretettel várom máskor is, üdv:nagyi

Jeanner szerint:

Ez hihetetlen, erre vadászok már évek óra!!! :-)

Köszönöm!

nagyi szerint:

Nagyon szívesen Kedves Ági.
B.U.É.K
nagyi

Ági szerint:

Köszönöm, köszönöm, köszönöm!
Évek óta keresem a “mackó kötés” mintáját!
A leírás egyszerű, érthető.
Azt is tudjátok, hol lehet Budapesten olcsón, jó fonalat vásárolni?
Sok sikert, üdv.: Ági