Kötött poncsó

Egyszerű mintával kötött poncsó 2-3 hónapos kortól kb. egy évesig.

A poncsót 120 szemmel kezdtem.

Kötöttem 7 sor rizst szélnek. Oldalt is kell rizst kötni szélnek 5 szemből.

A minta 5 szem sima, 5 szem fordított váltakozása. A képen lehet látni, hogy hány kis kockát kötöttem.

Aztán jön a 7 sor rizs befejezés. Ebből egy téglalapocska lesz. Kell kötni még egy ugyan ilyent, ugyan ekkorát. Össze varrtam és a nyakkivágásnál felszedtem a szemeket. Innen tovább sima kötés következik.

Elől középen és hátul középen összekötöttem három szemet minden sorban. Amikor magától visszatekeredik a nyak, be lehet fejezni. A fonalból zsinórt sirítettem, körbefűztem vele a nyakat, pompont tettem a végére és kész. Aztán körbe rojtoztam. :). Azt hiszem sikerült leírni.

séma

Ilona Kovacs

Akinek ez nehézséget okoz akkor egyszerűbben:  Vegyél két fürdőlepedőt, terítsd a lánykák vállára, tűzd össze akkoràra, amekkora mèret megfelelő nekik. Akkora tèglalapokat kötsz ès összevarrod, rojtozod. Nem fontos mintàsan kötni. Csak lusta kötèssel is nagyon jòl nèzni ki. 🙂 fogj hozzà, segìtek. 🙂