Horgolt kosztüm

Készítéséhez 90-100 cm-es mellbőségre 90 deka zefirfonal kettős szála és 3-as horgolótű szükséges. Ezenkívül duplaszéles anyagból 140 cm bélésre, 20 cm-es cippzárra és 9 db fagombra van szükség.
Egyszerű legyező-mintával készül (5 minta—10 cm).Minta
Első sor: Megfelelő hosszúságú láncszemsort horgolunk.
Második sor: Magasítás 3 láncszem, 2 egyráhajtásos pálcát öltünk a negyedik lánc­szembe, majd 2 láncszemet kihagyva rövidpálcával kapcsoljuk a harma­dik láncszemet (ez a félminta). Ezután 2 láncszemet kihagyva, a harma­dik láncszembe 5 egyráhajtásos pálcát horgolunk, majd ismét 2 lánc­szemet kihagyva 1 rövidpálcával a harmadik láncszembe öltünk. Ezt foly­tatjuk a sor végéig, ahol a sor elejéhez hasonlóan ismét félmintával fejezzük be a sort.
Harmadik sor : (Magasítás nem kell.) 5 egyráhajtásos pálcát horgolunk az előző sor rövidpálcájába, majd az előző sor harmadik pálcáját (legyezőminta közepe) rövidpálcával kapcsoljuk, utána ismét 5 egyráhajtásos pálca kerül az előző sor rövidpálcájába és a minta ismétlődik.

Minden páros sort félmintával kezdünk, illetve végzünk, vagyis 3 láncszem magasítás + 2 egyráhajtásos pálca.
A páratlan sorok egész mintával kezdődnek és végződnek (magasítás nélkül kezdünk).

Háta: 58 cm hosszúságú láncsorral kezdünk. A leírt mintával haladunk 29,5 cm magasságig. Innen mindkét oldalon a szabásminta szerint fogyasztjuk a karöltőt. Ügyeljünk arra, hogy kb. 13 cm-es karöltőmagasságtól a szabásminta szerint ismét szaporítanunk kell. A vállvonalat mindkét olda­lon egyenletes elosztásban fogyasztjuk. A maradék szemeket egy sorban befejezzük.
Jobb eleje: 31 cm hosszúságú láncszemsorral kezdünk, 21,5 cm-es magasságban az oldalvonalon a szabásminta szerint fogyasztjuk a mellbevarrást. 25 cm-es magasságban annyi láncszemet veszünk fel, amennyire a szabásminta sze­rint szükség van. A karöltőt, vállát és a nyakkivágást ugyancsak a szabás­minta szerint fogyasztjuk.

Ujja: Bővebb magyarázatot nem igényel, a méretre igazított szabásminta sze­rint készítjük el.
Szoknya: Alul kezdjük és 42 cm-es magasságtól 3 részben horgoljuk.
Összedolgozás után a kabát elejére pántot horgolunk, melyben a gomblyukak vannak.

A pánt a következőképpen készül: A kabát jobb elejének az alján kezdjük. Az első láncszemen áthúzott szálat lazán hagyva, ráhajtunk, utána visszaöltünk a tövébe, ismét magasra húzunk 1 szálat, ráhajtunk, 1 láncszem kihagyásával a következőbe öltünk, azt is felhúzzuk és a tűn levő összes ráhajtást (5) egyszerre lehorgoljuk, és 1 láncszemmel rögzítjük. Ezt horgoljuk a kabát hosszán végig (két elejére és nyakára) 3 soron keresztül, majd a negyedik sorban elkészítjük a gomb­lyukakat.

Alulról kb- 2 cm távolságra kezdjük a gomblyukat a már közölt minta után 6 láncszemmel, az ötödik láncszembe rövidpálcával leöltünk utána 2 láncszem magasítással folytatjuk a mintát. (A hatodik láncszem előtti minta után is 1 rövidpálcát horgolunk.) Egyenlő beosztással ismétel­jük a jobb elején. A gomblyuksor után még 1 sort horgolunk a mintából.
Cakksorral fejezzük be a pántot, úgyszintén az ujját és a szoknya alját, valamint a kabát alját is. Ismét a kabát jobb elején kezdjük és körbe horgolunk, míg a kiinduláshoz visszaérünk. Minta: 8 egyráhajtásos pálcát  horgolunk a negyedik szembe, majd a 3 láncszem kihagyásával a negyedik láncszembe rövidpálcával leöltünk.
A fagombokat rövidpálcákkal horgoljuk be.
A bélést a szabásminta után összeállítjuk, és kibéleljük vele a kosztümöt.

Horgolt kosztüm

Horgolt kosztüm minta