Horgolt ajándékdobozok

Ötletes ajándék dobozok névnapra, születésnapra, akár karácsonyra is. Lehet beletenni bonbont vagy valamilyen édességet, valamint gyöngyöt, valamilyen bizsut is. Saját ízlés szerint. Egyik kép oldalról, a másik felülnézetből készült.

ajándékdoboz készítésének leírása

1.sor : 6 láncszemből gyűrű
2.sor : A gyűrűkbe 14 db 1 ráhajtásos pálca köztük 1 láncszem.
3.sor : Ettől a sortól kezdve a pálcákat a kocka közepébe kell ölteni. 14 kockát kell ebben a sorban készíteni köztük 3 láncszem.
4.sor : Előző sorral azonos, csak minden 2. kockába + 1 ráhajtásos pálca,közöttük 3 láncszem.
5.sor : Előző sorral azonos , csak minden 3. kockába + 1 ráhajtásos
pálca, közöttük 4 láncszem.
6.sor : Az ötödik sorral azonos , csak minden 4. kockába + 1 ráhajtásos pálca , közöttük 4 láncszem.
A hatodik sor végére 35 kockának kell lenni.
Ezzel kész a doboz alja.
Oldala
1.sor : 5 láncszemből gyűrű.
2.sor : 3 láncszem azután 2 db két ráhajtásos pálca, majd 5 láncszem , utána 3 db két ráhajtásos pálca, amit egyszerre kell áthúzni. ( A két ráhajtásos pálcákat úgy készítjük el, hogy csak egyszer húzzuk át, a második ráhajtás a horgolótűn marad. A három pálca második ráhajtását egyszerre húzzuk át. 7 db ilyen virágot készítünk. A virágokat külön- külön egyenlő távolságra kell összehorgolni.

Amikor elkészült, akkor 5 láncszemmel kezdünk, majd leöltünk a kockák közé, 5 láncszem leöltés, 5 láncszem, leöltés. Három ilyen sort készítün , majd az utolsót ráhajtás nélküli pálcával fejezzük be. Ezzel kész a doboz alsórésze .

Doboztető:
Ugyan olyan 8 szirmos virágot horgolunk csak 5 db-ot . A fényképről látható hogy a virágokat hogy kell összehorgolni, ezt is külön-külön.
Amikor már össze van horgolva a következő sort 5 láncszemmel indítjuk, majd leöltünk, majd 5 láncszem stb. 4 ilyen sort készítünk és az 5. és 6. sorba 1 ráhajtásos pálcával horgolunk. Az utolsó sor ráhajtás nélküli pálcasor. Ezzel kész a doboz teteje.
Jó munkát a doboz horgolásához!

Még szeretném hozzáfűzni, hogy a nagydoboz leírását azért nem írtam le, mert a leírása azonos a kicsiéhez, csak abban különbözik hogy az alsó része olyan mint a teteje, az oldalrésze olyan magas amilyennek szeretnénk . Így horgolunk annyi sort, amennyit szeretnénk . ( kívánság szerint ) Ennek megfelelően helyezzük el a kis virágszirom mintát. Ezt inkább haladóknak ajánlom.

Erzsi Palotai kézimunkája