Hogyan kössünk: az alapok

Hogyan kössünk: az alapok

alapkötés

Alapkötés lépésről lépésre

http://koteshorgolas.com/kotes-kezdese.html

Köszönöm a megosztást

14 hozzászólás
Hozzászólások
sarisaci szerint:

Kedves Nagyi!(társ…)
AS 16 hónapos kislány unokámnak szeretnék egy mellényt kötni.
Ha egyben lenne, akkor a “V” kivágás kialakítását nem tudom. illetve a körbekötését.
Ha elől gombolós lenne, akkor pedig a nyakkivágás kialakításával van gondom.
Tudnál-e segíteni?
Gratulálok a hasznos tanácsokhoz!
Üdvözlettel Sárisaci

adrienn szerint:

Kedves Nagyi!

Nagyon sok oldalt megnéztem már kötögetéssel kapcsolatban, de igazán nagy segítséget tőled kaptam!
Köszönöm!!!!!

kb 20 évvel ezelőtt,még kislánykoromban próbált az én nagyim kötni tanítgatni, ezt próbálom most feleleveníteni a segítségeddel. Ugyanis elhatároztam, hogy kötök a fiamnak (4 éves) egy olyan sálat ami úgy néz ki mint egy garbónyakú mellény (csak nincs alja).

Kérdésem: a garbónyakkal kezdjem, vagy az aljával?

Segítségedet köszönöm!!!!!

nagyi szerint:

Kedves Csiripke! Mindig kössünk egy 10×10-es méretpróbát. Ez alapján ki tudjuk számolni a teljes, illetve rész méreteket. A passzé rész,,,pl egy pulóver teljes méretére számoljuk a szemeket. ugyanis a passzé rész “összeugrik”: Szép napot kívánok: nagyi

Csiripke szerint:

Kedves Nagyi!
Hogyan számoljam ki, hogy mekkora passzét kössek?
Ezzel mindig bajban vagyok, mert vagy túl hosszú lesz, vagy túl rövid. Mennyi szemet vegyek fel elsőre, ha cm-ben tudom a méretet?
Köszönöm, ha segítesz!

Fabri szerint:

Kedves Nagyi!:)
Jó ez az oldal!:) Szeretnék énis kötögetni azaz egybe belevágni, szeretnék egy pulóvert kötni a barátnőmnek, ami kissé nagyobb mint a barátnőm maga, és egy nagy szíveskét akarok a közepére :DD egyet-egyet meg az ujjaihoz, mindezt vagy évfordulónkra vagy valentin napra, vagy ha addig elhúzódna, jövő karácsonyra:) Fiú, vagyok és még csak 16 éves 😀 Viszont nagyon szeretem a barátnőmet, és tuti 100% h megbolondulna egy ilyen sajátkézzel készített pulcsiért:)
Tudnál esetleg instrukciókat, tanácsokat adni, vagy esetleg akár személyesen akár skypen, videón, vagy videokon keresztül tanítani?:) Nagyon örülnék ha egy kevés időt tudnál rám szakítani:) köszönöm szépen!:)
Fabus

nagyi szerint:

Kedves Kinga. Szerintem a leírt alapoknál könnyebben el tudod sajátítani a technikát, mint egy videón. Sok sikert. Aki a fordított szemeket tudja, könnyen megtanulja a simát és. Üdv:nagyi

Kinga szerint:

És nagyi az email cimem: kingacska10@gmail.com !

Kinga szerint:

Szia Nagyi! Én még új vagyok itt ! Küldenél nekem videót amibe benne van a pulóver hogy hogyan kell kötni asztat ! mert én még csak a fordított szemeket mennek de más nem…! már kb: 1 éve csinálom esztet de nem tudok semmihez se jutni már néztem az interneten de nem tudok eligazodni rajta! Remélem az emailcímemre elküldöd a videót mert egyszerűen nem tudom megcsinálni ! Várom Válaszodat: Kinga

nagyi szerint:

Köszöntelek Kedves Liza! Köszönöm elismerő szavaid is. Érdekes, mert én nem egyszer láttam ilyen kötést. Rá is csodálkoztam és irigykedve néztem. Ugyanis olyan gyorsan kötötte a hölgy, hogy nem tudtam követni a mozdulatokat. Megnyugtatásképpen, leírtam a kötés kezdését, (az általánosságban megtalálható), az én módszeremmel, talán ez elnyeri a tetszésed. További szép napot kívánok:nagyi

Liza szerint:

Sziasztok! Én még ilyen bonyolult kötési módot életemben nem láttam. Ha így kötnék, nem haladnék. Komolyan! Soha, sehol nem láttam, hogy valaki így kötött volna! Teljesen ledöbbentem. Ha valaki most akar elkezdeni kötni, szerintem a hagyományos módszert kellene elsajátítania nem ezt, mert ez lelassítja a kötési folyamatot.

nagyi szerint:

Szeretettel üdvözöllek Kedves Mazsoma! Örülök, hogy kézimunkázol, kötögetsz. Valóban egyszerű, mint minden, ha már egyszer rájövünk az “ízére”.
Szóval a szabásminta—-A kötéseknél nem alkalmazzuk a “ruha” szabásmintát. Ugyanis a kötés rugalmas, tehát nem olyan “kötött, centiméterre kimért” a szabása. Először is egy 10×10-e próbakötést végzünk, ugyanis mindenki más lazasággal, vagy szoros szemekkel köt.Tehát a 10×10 minta a kiindulási pont. Az jó gondolat, hogy egy meglevő ruha, mellény a “szabásminta” és ehhez mérjük a megkötni kívánt ruhadarabot. Ha derékban szűkebb mellényt szeretnél, akkor egyik módja az, hogy kicsit keskenyebbre kell kötni a mellényt, így az testhez simul, azonban ügyelni kell arra ilyenkor, hogy hosszabb mellényt kössünk. Ugyanis amit elveszünk a szélességből (felveszi a test mérete,) az a hosszánál kell pótolni. Ez sem ördöngős, gyakorlat kérdése.
A másik módszer az, hogy a derék részen beillesztünk olyan mintát, mint pl. 2 sima, 2 fordított, tehát passzé részt kötünk. A kötésnél az eleje és háta rész mérete megegyezik, mint említettem, a kötés engedi a test vonalát. Kivétel az, ha valaki testesebb, mellesebb, mint az átlag.
A szűkítés, bővítés ritkán fordul elő, de olyankor a szélszemeket kell, szaporítani, de egyenlőre ezzel ne foglalkozz. A mai divat szerint, még karöltő szabást sem szoktunk alkalmazni.Tehát csak a nyak részen fogyasztunk és szaporítunk, sőt újabban már az sem szükséges (csónakkivágás).
Talán elmondtam mindet, nagyon jó kötögetést és sok sikert kívánok:nagyi

Mazsoma szerint:

Kedves Nagyi!

Örülök, h. vezetsz egy ilyen oldalt, ahol az alapok is megvannak. Gyerekkoromban a sima, fordított szemek mentek, de azon kívül mást nem csináltam.Így kezdőnek számítok, nemrég kaptam egy Kötőiskola nevű könyvet, és abból sokmindent megértettem, kipróbáltam, pl. kezdés, befejezés, gomblyuk, csavart minta.nem is olyan bonyolult ez a kötés, mint amilyennek látszik:) Elhatároztam, h. kötök magamnak egy mellényt. Azám, de milyen legyen a szabása? Elképzelésem, persze van.De szabásmintám nincs!
Több mellényem is van, amihez tudnám mérni készülés közben, de ezek a mellények derékban mind kibuggyosodnak. gondolom, itt szűkíteni kellene.
1.Van itt valamilyen szabály, ami a derékmérethez viszonyul?
2.Be kell avatni a pamutot, ha tiszta acryl?

3.Hogy érdemes méretezni: 1-2 mosás után kinyúlik kicsit a kötés?

4.Olyat szeretnék belőle kötni, ami befér blézer alá, tehát a test vonalát követi.
Viszont, amilyen mellényem van mintának, az derékban buggyos, és nagyon idétlenül néz ki. Mert ugynolyan az eleje, mint a háta: passzérésznél 40 cm-vel kezd, majd folyamatosan bővül 43-ra, ez már a mell-rész.Szerinted deréktájt szűkíthetem? Ha igen, akkor mellben megint bővíteni kell, gondolom?
5. A szűkítést -bővítést hogy szoktad csinálni? Szélen-középen? Soronként hányat?

Köszönöm, várom válaszod.
Mazsoma