Háromrészes bébiegyüttes

A baba öltözéke egy csinos, háromrészes együttes. Méret: 74 [80/86].
Hozzávalók: 150 [200/250] g kék színű és 100 [150/150] g zöld színű gyapjú-műszál keverésű fonal (50 g = 210 m), 3-as kötőtű és 5 db 3-as harisnyakötőtű, 2 db gomb.

Patentminta: 1 szem sima, 1 szem fordított.

Sima kötés: Az egyenes sorokban : a színén sima, a visszáján fordított szemek. Körbe kötött sorokban : csak sima szemeket kötünk.

Rombuszminta: A leszámolható rajz szerint sima kö­téssel kötjük. A rajzon egy mintaegy­ség minden sora látható. Szélesség­ben folytatólagosan, magasságban egyszer kötjük. Színváltásnál a szá­lakat a munka hátoldalán keresztez­ve váltjuk és a használaton kívüli fo­nalat lazán továbbvezetjük.

Csíkozás: Sima kötéssel kötjük: 6 sor zöld és 6 sor kék váltakozva.

Méretpróba: (3-as tűvel, sima kötéssel): 29 szem és 42 sor = 10 x 10 cm

Mellény

Háta: Kék fonallal, 78 [84/90] szemmel kezdjük. A derékszegélyhez 2,5 cm-t sima kötéssel kötünk. Ezután a mun­ka színén 1 sor fordítottat kötünk, ez a szegély visszahajtási vonala, majd megkötjük a leszámolható rajz sze­rint a rombuszmintát. A minta utolsó sora után (= a derékszegély felső széle) az összes szemet kék színnel, sima kötéssel kötjük tovább.

A sze­gély fölött 9 [11/13] cm magasságban az ujja kivágásnak mindkét oldalon, minden 2. sorban 1×3, 3×2 és 3×1 szemet leláncolunk = 54 [60/66] szem. Egyenesen kötünk tovább. A szegélypánt fölött 19,5 [22,5/25,5] cm magasságban a nyakkivágáshoz le­láncoljuk a középső 28 [30/32] sze­met, majd a két oldalt külön kötjük tovább. A nyakkör kialakításához minden 2. sorban 2×3 szemet lelán­colunk. A maradék 7 [9/11] szemet 21,5 [24,5/27,5] cm-re a szegélytől a váll részére lazán leláncoljuk. A má­sik oldalt tükörképszerűen, ugyanígy kötjük.
Eleje: Úgy kötjük, mint a hátát, de mélyebb nyakkivágással. Ehhez a deréksze­gélytől mért 13,5 [16,5/19,5] cm után a középső 6 [8/10] szemet leláncoljuk és a két oldalt külön kötjük tovább. A nyakkör kialakításához minden 2. sorban 2×3, 4×2 és 6×1 szemet leláncolunk. A maradék 7 [9/11] sze­met a hátával azonos vállmagasság­nál lazán leláncoljuk. A másik oldalt tükörképszerűen, ugyanígy kötjük.
Összeállítás: A vállakat és az oldalakat összevarrjuk. A nyakkivágáson felszedünk 4 tűre kék fonallal 110 (114/118] szemet és sima kötéssel 3 cm szegélyt kö­tünk. A szemeket lazán leláncoljuk. Majd az ujja kivágáson szedünk fel 4 tűre kék fonallal kb. 80 [86/92] szemet és a szegélyen a leszámolható rajz szerint a rombuszmintát megkötjük. A minta utolsó sora után az összes szemen még 2, 5 cm-t kötünk kék fo­nallal, sima kötéssel, majd a szeme­ket lazán leláncoljuk. A másik sze­gélyt azonos módon kötjük. A szegé­lyeket félbehajtva belül a szegély vo­nalra varrjuk.

Nadrág

Fontos: A bal és a jobb nadrágrészt felülről lefele kötjük! Kezdés: a nadrág felső passzéjánál!

Bal nadrágrész: Kék fonallal, 82 [88/94] szemmel kez­dünk és patentmintával 6 cm passzét kötünk. Az utolsó sorban egyenlete­sen elosztva 28 szemet szaporítunk: 110 [116/122] szem, majd a csíkozás szerint kötünk tovább. A passzétól mért 16 [18/20] cm után a lépéshossz kialakításához mindkét oldalon, minden 4. sorban 3×1 és 3 x 2 szemet szaporítunk = 128 [134/140] szem. Ezután a lábrész ferde vonalához mindkét oldalon, minden 4. sorban 7 x 1 szemet fogyasztunk = 114 [120/ 126] szem. A passzétól mért 30 [33/ 36] cm-nél egyenletesen elosztva 40 szemet fogyasztunk. A maradék 74 [80/86] szemmel a nadrág alsó passzéjának még 10 cm-t kötünk kék fo­nallal, patentmintával. Végül a szemeket lazán leláncoljuk.

Jobb nadrágrész: úgy kötjük mint a bal nadrágrészt.

Összeállítás: a 2 nadrágrészt összevarrjuk. A kan­tárokat egyenként 17 szemmel kezd­jük és kék fonallal 38 [42/46] cm-t kötünk patentmintával.

A kezdéstől mért 2 cm-nél a középső 5 szembe gomblyukat készítünk a következő­képpen: egy színe sorban 5 szemet leláncolunk, amit a kővetkező sorban újra felveszünk. Végül a szemeket lazán leláncoljuk A gombokat a nad­rág elejére felvarrjuk —lásd fotó—, A kantárokat a gyerek méretének megfelelően a nadrág hátsó közepé­re félig egymásra fektetve rávarrjuk. Az alsó nadrágszegélyt kívülre hajtjuk.
Zokni: A harisnyakötőtűkön zöld fonallal, 40 szemmel kezdünk, a szemeket 4 tűre egyenletesen elosztjuk és a szárnak 7 cm-t kötünk körben patentmintával, majd sima körkötéssel kötünk to­vább. Két kör után a 3. és 4. tűn lévő szemeket félretesszük és a sarokhoz csak az 1, és 2. tűn lévő szemeket kötjük soronként tovább a következő­képpen: minden 2. sorban 7x 1 sze­met az első tű elejéről és a második tű végéről félretesszük a 3., ill. a 4. tűre = 6 szem (= sarokrész). Ezután a félretett szemeket újra az 1. és 2. tűre vesszük ugyanolyan módon, so­ronként és egyenként, ahogy levettük. Amikor újra minden tűn 10-10 szem van együtt, a 3. és 4. tűn lévő szemekkel sima kötéssel, körben dolgozunk tovább. A zokni szárától mért 7,5 [8,5/9,5] cm-re minden sor­ban, minden tűn lévő utolsó szemet a következő tű első szemével simán összekötjük. Amikor már csak 4 szem van a tűkön összesen,  ezeket a kötőfonallal összehúzzuk és a szá­lat elvarrjuk. A másik zoknit ugyan gy kötjük

Haromreszes bebiegyuttes

szabás méretek

Háromrészes  bébiegyüttes rajzHa tetszik, oszd meg barátaiddal is