Egyszerű nyári rövid ujjú pulóver

Egyszerű nyári rövid ujjú  pulóver.

Hozzávalók: 25 dkg vékony levendulaszínű gyapjúfonal, 4-es és 4 és feles, kötőtű, gyap­júvarrótű, 3-as horgolótű.
Kötésminták: csőkötés (kezdéshez és befejezéshez),  dupla patentminta, sima kötés.

Horgolásminták: kispálca, rákötés—amit úgy készítünk, mint a kispálca sort, csak visszafelé öltünk.

Elkészítés módja: a hátát 4 é feles -es kötő­tűvel 70 szemre kezdjük , 4 sort kötünk csőkötéssel.  5 cm-t dupla patentmintával. A munkát 4 és feles tűvel folytatjuk, az első sorban egyenletesen elosztva 10 szemet szaporítunk.

A passzétól mért 36 cm-re fogyasztjuk a karöltőt: mindkét oldalon egyszerre befejezünk 6 szemet és ugyanakkor a nyakkivágást is kialakítjuk a középső 40 szem befejezésével.

A két részt külön kötjük tovább, a nyakkivágás oldalán 2 soronként befejezünk  először a 6 szemet, majd 3 szemet, majd 2x 2 szemet, végül a megmaradt 1 szemet.

Az elejét ugyanúgy készítjük végig, mint a hátát.

A nyakkivágás körüli passzét 4-es tűvel kötjük.,  felvesszük körkötőtűre  az eleje 70 szemét, 56 új szemet indítunk,  felvesszünk a háta 70 szemét és ismét 56 új szemet indítunk. Ezt a 252 szemet dupla patentmintával kötjük 12 cm-magasságig, majd 4 sort kötünk csőkötéssel és gyapjúvarrótűvel dolgozzuk el a szemeket.
Összeállítás: összevarrjuk a pulóver oldalait.

A karöltőt körülhorgoljuk egy sor kispálcával és egy sor ráköltéssel.

egyszerű nyári rövidujjú

egyszerű nyári

5 hozzászólás
Hozzászólások
Elvi szerint:

Tisztelt Nagyi!
Nagyon tetszik ez modell, annyit kérdeznék, hogy leírás hányas méretre vonatkozik. Nagyon köszönöm a választ. Üdvözlettel, Elvira

nagyi szerint:

Drága Erzsike! Nem csoda, hogy elakadtál, ugyanis lemaradt a lényege, a vége. Ezer bocsánat, pótoltam és további szép munkát és estét kívánok:nagyi

Erzsi szerint:

Kedves Nagyi!

Már nekiálltam az egyszerű nyári rövid ujjú pulcsinak, de elakadtam.
Eljutottam már a leírás szerint a nyakkivágásig, de nem tudom hogyan tovább. Azt gondolom, hogy a szemeket fel kell szedni a fogyasztásnál, de a váll részét nem értem.
Segíts kérlek!
Előre is köszönöm Erzsi

nagyi szerint:

Szeretettel üdvözöllek Kedves Sabry! A kért kötésmintát pótoltam, kellemes kötögetést kívánok:nagyi

Sabry szerint:

Szia,
ez a pulcsi nagyon tetszik. Hogy készült?