Baba együttes

Hozzávalók:  (3—5 hónaposok­nak): 200 (250) g fehér, középvastag műszálfonal, 3-as kötőtűk, 8 db nagy és 5 db kicsi gomb.
Minta
-Lustakötés: színén és visszáján si­ma szemek vannak.
Méretpróba: 29 szem x 62 sor = 10x 10 cm.
Kabátka
Háta: 70 (74) szemre kezdjük. A karöltőket 18 (18) cm után 2 soron­ként 1×3 és 5×1 szemmel fogyaszt­juk el=54 (58). A karöltőfogyasztás 9 (10) cm-es magasságánál a vállakat kétoldalt, 2 soronként 3×6 (1×6, 2x 7) szem befejezésével alakítjuk ki, és a nyakkivágáshoz kerülő 18 sze­met egy sorban leláncoljuk.

Bal eleje: 40 (42) szemre kezdjük. Karöltő- és vállfogyasztása azo­nos a hátáéval. A nyakkivágást 21 (24) cm-nél 2 soronként 1×6, 1×2 (2×2) és 6×1 szemmel fogyasztva alakítjuk ki.

Jobb eleje: azonos a ballal, de itt arányosan elosztva 5 helyen — a széltől számított 4. szem után — a gomblyukaknak helyet hagyunk.

Ujja: 26 (28) szemre kezdjük, és 8 cm után a bal széléhez 24 (26) sze­met hozzászaporítunk=50 (54). Ez­után 6 (7) cm-t egyenesen haladunk, majd kétoldalt, 2 soronként 3×1 sze­met szaporítunk=56 (60). A gömbölyűségét 16 (18) cm után 1×3, 1×2, 15×1 és 1×2 (1×3, 1×2, 17×1 és 1x 2) szemmel fogyasztjuk el, a fenn­maradó 12 szemet pedig egy sorban befejezzük.

Nadrág:A munkát a derékrésznél 70 (74) szemmel kezdjük. Majd 2 cm után a 4 gomblyuknak a következő szembe­osztással helyet hagyunk: 10 (12) szem, 1 gomblyuk (4 szem fogyasz­tás és fölötte 4 új szemet szedünk fel), 8 szem, 1 gomblyuk, 18 szem, 1 gomblyuk, 8 szem,1 gomblyuk, 10 (12) szem. Ezután 4 cm-nél mindkét szélén 1—1 szemet szaporítunk=72 (76). Lépésbőségnek 18 (20) cm-es magasságban a középső 2 szemet leláncoljuk, a munkát ezzel kettévet­tük, A bal szélen a nadrágszárat 2 soronként 4×1 (5×1) szem elfogyasz­tásával szűkítjük, majd a szemeket egy sorban leláncoljuk. Utána a má­sik nadrágszárat ennek tükörképével megkötjük. Két darabot készítünk.

Sapka: A kezdéshez 90 (99) szem szükséges, 9 (10) cm-es  magasság után (ez a rész az archoz kerül) a széleken 2 soronként 5×6,  3×6, 2×7) szemet fogyasztunk=35. Majd 13 (14) cm után, 6 soronként még 3×1 szemet leláncolunk, és 21 (23) cm-nél a szemeket egy sorban befejezzük.

Összeállítás:  az ujját felhajt­juk, és ezzel együtt varrjuk össze a széleket. A sapka befejező részét le­hajtjuk a kezdéshez, és mindkét ol­dalon összeöltögetjük.

A gombokat felerősítjük, és a sapkához megkötőket készítünk.

Baba együttes

Baba együttes